dinsdag 7 januari 2014

Anja Feliers – Vergeet mij niet ****

Een snikhete zomer. Als Wim na een lange dag op kantoor weer naar huis wil vertrekken, treft hij zijn zoontje Fenne levenloos aan op de achterbank. De nachtmerrie van elke ouder...
Hoe kan Wim zijn vrouw Saskia nog in de ogen kijken? Hoe moet hun dochtertje Bo nu verder? Wim zoekt hulp bij psychologe Kathleen Verlinden, maar zij voelt al snel aan dat er iets niet klopt.
Kan je relatie zo'n tragedie overleven? En kun je je partner ooit nog vertrouwen?


De tekst op de achterflap van ‘Vergeet mij niet’ pakte mij meteen. Hoe kun je verder na zo’n vreselijk drama? Het stelde me lichtelijk teleur dat het boek een geheel andere wending bleek te nemen dan ik had gehoopt, maar de meeslepende manier van schrijven zorgde ervoor dat ik de auteur dit al snel vergaf. Anja Feliers bezit de kunst om je de wereld om je heen te doen vergeten. De duidelijke schrijftaal, het enorme inlevingsvermogen, de onthutsende wendingen en het beklemmende gevoel waarmee het verhaal je in zijn greep houdt verrasten mij volkomen.
Geen enkel moment zakt de spanning in. Oke, bepaalde passages zijn ietwat vergezocht en roepen meer vragen op dan er beantwoord worden, maar daarentegen wordt het geheel met zo’n bloedstollende vaart uit de doeken gedaan dat je niets anders wilt dan doorlezen. Bovendien laat de waanzinnig goede ontknoping je vol verbijstering achter. En dat is nou juist wat voor mij een thriller steengoed maakt; een boek wat je naar de keel vliegt en die je alleen opzij legt in uiterste noodgevallen!

Ik heb enorm genoten van deze spannende pageturner en ga zeker op zoek naar de eerdere boeken van Anja Feliers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten